Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.05.2022 18:00 - За "геоикономическата ми учителка" с любоФ
Автор: merlin1968 Категория: Политика   
Прочетен: 2552 Коментари: 20 Гласове:
15


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Започвам направо с факти без бла-бла

image
Някои си спомняме, как да не си спомняме "учителко" любима:) За съжаление, сигурен съм, че тези твои блогови ученици, които действинелно се нуждаят от икономическо ограмотяване, като Гетьо, Тигрето, Вмирисчо и още неколцина, не си спомнят тези ти постинги. И не защото не са ги чели, а защото не са ги разбрали, а защо не са ги разбрали? Защото ти кратунке, се опитваш не на тях - кратунковците, а на старият краставичар - Детелинчо, краставици да продаваш... То лошо няма, ама много ти калпав зарзавата бе "учителко" любима.
И колкото ти по-калпав зарзавата, толкова ти по-големи претенциите и това се вижда от "скромното" ти текстче от което излиза, че не ти си съгласна с експертите, Демидов и Маслов, а те били съгласни с теб "учителката" им:)
Един търговски съвет за такива "учителки" като теб - Колкото по не ти струва стоката, толкова по-добра трябва да е опаковката ѝ. В твоя случай, предлагам да сложиш илюстрации - покажи бедро... очилца учителски в комбинация със сочни устни обещаващо полуотворени... семпла, делева блузка  с деколте обилно напращяло...  те такива неща отвличащи погледа и мислите от несвежата ти сергия към по-апетитни мисли...
Това първи урок, след малко ще има и втори.


image

Тук, както виждаме, "учителката" любима, ни задава въпрос, и без да дочака отговор ни пише двойки. Скъпа блогова "учителке", въпроса си задала на трети май, а Детелинчо в свой коментар към твой ученик - недоучен е отговорил още на 11 април, а тогава курсът беше 74.85 рубли за долар.:
image
Така, че скъпа ми "учителке", не Детелинчо трябва да ограмотяваш, а собствения си фенклуб. Това като втори съвет.
И накрая един урок и за теб "геоикономстката" - двойкаджийка.
Пишеш, че граничният курс на рублата, при който се преминава в обратен за руската икономика ефект е 75 рубли за 1 долар. Това да предположим, че си го прочела при твоите "ученици", Демидов, Маслов и други руски финансисти. Но не знам при кои свои "ученици", прочете, че под тези стойности, руската икономика трябвало да се конкурира с прекалено висок и евтин внос? Или иначе казано, твърдиш, че при по-силна рубла, руската промишленост ще бъде неконкурентноспособна на стимулирания от това внос. Това, любима моя "учителке" не е много вярно, защото за защита на вътрешното производство има и други механизми освен валутния курс. Да речем, че най-сериозен сред тях са митата. Но ти бидейки "геоикономист" в една държава отказала се до огромна степен от собствена митническа и парична политика, нямаш и понятие от този инструментариум. И тук трябва да ти кажа, че конкретно в случая с Русия, една по-скъпа рубла въобще не е критична за промишлеността ѝ. Първо, защото конкурентноспособността може да се регулира с митата и второ, защото фирмите са административно ограничени във валутните си сделки. При това положение, курсът на рублата, ама въобще няма отношение към конкурентноспособността на руските стоки. 
Скъпата рубла става неизгодна не заради конкурентен внос, а заради износа. Понеже руската икономика е профицитна, тоест износът надвишава вноса, по-изгодно за нея е рублата да е по-евтина спрямо долара. Това ако не знаеш, при фиксирани разходи в страната, дава по-високи валутни печалби.

Сега правителството и ЦБ на Русия са изправени пред сериозни предизвикателства в условията на хибридна война. Те трябва да балансират интересите на гражданите, бизнеса и военната промишленост. Това не е лесна задача, но Русия има богат исторически опит, освен това, тя се готви поне от осем години за това което днес се случва. Западът е далеч по-неподготвен и шансовете му да спечели търговска война с Русия са минимални, без да говоря, че ако се наложи, Русия ще бъде подкрепена от Китай и други държави. В момента дори, страните от Близкия Изток, включително "стратегическият" партньор на САЩ, СА, практически работят за Русия.




Гласувай:
15



1. librarian - Какиното, следите ли ми мисълта? :-):-)
16.05.2022 18:54
https://librarian.blog.bg/izkustvo/2022/05/16/za-quot-geoikonomicheskiia-mi-uchenik-quot-prez-smiah-.1818058

Че не само да схванете колко сте смешен, а и как се дават цифри когато дори сте обещал, а то пак дъра-бъра! :-):-)
цитирай
2. marana69 - https://marana69.blog.bg/video/2022/05/16/novo-dyra-byra.1818066
16.05.2022 20:00
...хехе, да помагам, нещоо, краси..)

...на, тези Панаири,тук, отдавна.съм ,защитила..патента @
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
16.05.2022 20:07
Не мога да си обясня настървението на госпожата -книжарка замен, срещу Русия и любовта и към Щатите?
Да жена е, може да е влюбена?
Другият вариант е- да е платена?
Въпреки ,че и любовта може да е платена!?

Но, кой ще тръгне да плаща на книжарка, за любовта й!
Сега ,да бяха ни подарили прословутите самолети, да кажеш има причина!
На времето България имаше около хиляда бойни самолета, при всичси побожевия повеч от 500 Бяха руски Ивмхве и най- страшните-СУ-изстребител- бомбардировач! Комплект!
Не знам колко милиарди или трилиана сме платили,според американската тарифа за тях?Глупости, фалираха ни за 12милиарда? Приятелите!
Но нямахме проблем, примерно да искаме турски самолети да ни охраняват?
Може би книжарката съжалява ,че още тогава не сме поръчали макетите на американските самолети, сега вече щяха да са готови!
Не, не казвам ,че американците са за изхвърляне, както тя се пеняви на руснаците
И те, по- малко, само веднъж са ни направили голяма добрина Не съм черноглед Даже съм писал за нея
Какво излиза? По време на руското робство сме имали цяла авиоармия, сега плачем за 6 самолета? Платили сме ги, но ще чакаме една петилетка?Поне
Повтарям, Руските тогава бяха от най-модерните в света- За Су говоря!
Нека авиаторката, пардон, книжарката да разчовърка въпроса-може да открие нещо ,което не знам
Все пак, ползвам информация от познати, военни летци, аз не съм такъв! Ако каже, че обича САЩ и мрази Русия по женски или защото е платена, ще разбера!
цитирай
4. kvg55 - merlin1968,
16.05.2022 20:09
Не, с тъпото не можеш да излезеш на глава.
цитирай
5. marana69 - ....нее, не е тъпо, лудо ее..и,от 100г.самО...
16.05.2022 21:01

.....и, продължава, да си, пише...самО...

има, да те замерва с таблички, цифрички, линкове.
оттук, и оттам, и...картинки, и песньовки...
оттук, до Марс, и обратнооо...
/и хастара МУ,знам...на тозз...смръдлю, с 8 000 тома..
цитирай
6. merlin1968 - https://librarian. blog/izku...
16.05.2022 21:04
librarian написа:
https://librarian.blog/izkustvo/2022/05/16/za-quot-geoikonomicheskiia-mi-uchenik-quot-prez-smiah-.1818058

Че не само да схванете колко сте смешен, а и как се дават цифри когато дори сте обещал, а то пак дъра-бъра! :-):-)

"Учителко" любима, добър ден:) След мъничко ще те навестя да видя каква нова геосмешка си сътворила. А тук ще ти отговоря на коментара от едно изречение.
Ако някъде в поста си съм дал обещание да давам цифри, моля покажи къде:) Или ти си толлкова неадекватна, че между факти и цифри не правиш разлика? Е такава разлика има, а това, че ти не я откриваш говори за функционална неграмотност.
Иначе за всеки който мъничко разбира от икономика, глупостите ти и фактите които ги изобличават са очевидни.
цитирай
7. merlin1968 - . . . хехе, да помагам, нещоо, краси. ...
16.05.2022 21:09
marana69 написа:
...хехе, да помагам, нещоо, краси..)

...на, тези Панаири,тук, отдавна.съм ,защитила..патента @

Ха ха ха, този път направо ме разби:)))
Те това ми беше предложението за нашата "библиотекарка".
цитирай
8. merlin1968 - Не мога да си обясня настървението ...
16.05.2022 21:11
leonleonovpom2 написа:
Не мога да си обясня настървението на госпожата -книжарка замен, срещу Русия и любовта и към Щатите?
Да жена е, може да е влюбена?
Другият вариант е- да е платена?
Въпреки ,че и любовта може да е платена!?

Но, кой ще тръгне да плаща на книжарка, за любовта й!
Сега ,да бяха ни подарили прословутите самолети, да кажеш има причина!
На времето България имаше около хиляда бойни самолета, при всичси побожевия повеч от 500 Бяха руски Ивмхве и най- страшните-СУ-изстребител- бомбардировач! Комплект!
Не знам колко милиарди или трилиана сме платили,според американската тарифа за тях?Глупости, фалираха ни за 12милиарда? Приятелите!
Но нямахме проблем, примерно да искаме турски самолети да ни охраняват?
Може би книжарката съжалява ,че още тогава не сме поръчали макетите на американските самолети, сега вече щяха да са готови!
Не, не казвам ,че американците са за изхвърляне, както тя се пеняви на руснаците
И те, по- малко, само веднъж са ни направили голяма добрина Не съм черноглед Даже съм писал за нея
Какво излиза? По време на руското робство сме имали цяла авиоармия, сега плачем за 6 самолета? Платили сме ги, но ще чакаме една петилетка?Поне
Повтарям, Руските тогава бяха от най-модерните в света- За Су говоря!
Нека авиаторката, пардон, книжарката да разчовърка въпроса-може да открие нещо ,което не знам
Все пак, ползвам информация от познати, военни летци, аз не съм такъв! Ако каже, че обича САЩ и мрази Русия по женски или защото е платена, ще разбера!

Иване, понякога човек не бива да се мъчи със сложни обяснения за нещо което се обяснява с простата глупост. Случаят е такъв с нашата "учителка".
цитирай
9. merlin1968 - Не, с тъпото не можеш да излезеш на ...
16.05.2022 21:12
kvg55 написа:
Не, с тъпото не можеш да излезеш на глава.

Ооо, мога, стига да излезе... хубаво:)
цитирай
10. getmans1 - Абе, като гледам каква „компете...
16.05.2022 22:36
Абе, като гледам каква „компетентна„ агитка се събрала туканка чак на мен ми се прииска да съм ГЕОИКОНОМИСТ ...

Затуйнанка моля многоуважаваният аФтор да даде дефиниция за ГЕОИКОНОМИКА, че в материала написаното нещо не ме задоволява, прилича ми действително на както Ю. казва „дъра-бъра„ - И нека аФтора не ми припише УИКИПЕДИЯТА, чя там твърде общо е казано.

ДОПЪЛНЕНИЕ;

Аз на момента мога да ти пример как от ОБЩОТО - ГЕОИКОНОМИКА се преминава към частното в геоикономически план в ... туризма, например.
Нищо, че съм лайк.
цитирай
11. mt46 - ...
16.05.2022 22:43
Аз не разбирам от икономика, от финанси... Ако "библиотекарката" разбира, може да има висше икономическо образование и да е много умна... :)
цитирай
12. merlin1968 - Аз не разбирам от икономика, от ф...
16.05.2022 23:26
mt46 написа:
Аз не разбирам от икономика, от финанси... Ако "библиотекарката" разбира, може да има висше икономическо образование и да е много умна... :)

Може да има висше, но да е много умна... абе дано да е хубава:)
цитирай
13. merlin1968 - Абе, като гледам каква „компете...
16.05.2022 23:34
getmans1 написа:
Абе, като гледам каква „компетентна„ агитка се събрала туканка чак на мен ми се прииска да съм ГЕОИКОНОМИСТ ...

Затуйнанка моля многоуважаваният аФтор да даде дефиниция за ГЕОИКОНОМИКА, че в материала написаното нещо не ме задоволява, прилича ми действително на както Ю. казва „дъра-бъра„ - И нека аФтора не ми припише УИКИПЕДИЯТА, чя там твърде общо е казано.

ДОПЪЛНЕНИЕ;

Аз на момента мога да ти пример как от ОБЩОТО - ГЕОИКОНОМИКА се преминава към частното в геоикономически план в ... туризма, например.
Нищо, че съм лайк.

Виж какво Гетьо, този въпрос го задай директно на "учителката", тя била геоикономистка, аз не съм.
Що се отнася до дъра бъра, питай пак "учителката" как изчисли 75 рубли за долар като оптимален курс? Тя ли го изчисли? И Демидов, и Маслов ли се съгласиха с изчисленията й, или тя с техните? После Гетьо я накарай да ти обясни, как по-скъпата рубла ще се отрази на конкурентноспособността на руската индустрия и като ти обясни това което е написала отгоре в копираното от мен, кажи й, че бъкел не разбира. И ще си прав... един път и ти ще си прав:)
цитирай
14. getmans1 - Абе, като гледам каква „компете...
17.05.2022 00:04
merlin1968 написа:
getmans1 написа:
Абе, като гледам каква „компетентна„ агитка се събрала туканка чак на мен ми се прииска да съм ГЕОИКОНОМИСТ ...

Затуйнанка моля многоуважаваният аФтор да даде дефиниция за ГЕОИКОНОМИКА, че в материала написаното нещо не ме задоволява, прилича ми действително на както Ю. казва „дъра-бъра„ - И нека аФтора не ми припише УИКИПЕДИЯТА, чя там твърде общо е казано.

ДОПЪЛНЕНИЕ;

Аз на момента мога да ти пример как от ОБЩОТО - ГЕОИКОНОМИКА се преминава към частното в геоикономически план в ... туризма, например.
Нищо, че съм лайк.

Виж какво Гетьо, този въпрос го задай директно на "учителката", тя била геоикономистка, аз не съм.
Що се отнася до дъра бъра, питай пак "учителката" как изчисли 75 рубли за долар като оптимален курс? Тя ли го изчисли? И Демидов, и Маслов ли се съгласиха с изчисленията й, или тя с техните? После Гетьо я накарай да ти обясни, как по-скъпата рубла ще се отрази на конкурентноспособността на руската индустрия и като ти обясни това което е написала отгоре в копираното от мен, кажи й, че бъкел не разбира. И ще си прав... един път и ти ще си прав:)


... НЕ ТЯ, А ТИ МЕ КВАЛИЦИРАШ КАТО НЕ РАЗБИРАЩ така че въпросите са правилно насочени към теб

Даже вече се увеличават с още един, какво точно е ПРОФИЦИТ ...

merlin1968 написа:
...
После Гетьо я накарай да ти обясни, как по-скъпата рубла ще се отрази на конкурентноспособността на руската индустрия и като ти обясни това което е написала отгоре в копираното от мен, кажи й, че бъкел не разбира. И ще си прав... един път и ти ще си прав:)


... ЩЕ НАПРАВЯ НЕЩО ПО-ДОБРО ... ще те пратя да изучиш челният китайски опит и като разбереш как Китай натрупа такъв резерв в долари ще разбереш..

Твоите разбирания и писания за геополитика и разни геоикономики са като онзи лаф за статистиката, ВЕРЕН СБОР ОТ НЕВЕРНИ ДАННИ или по-точно както го казва Юлка „дъра бъра„ написани в „стегнат стил„ т.е. граманически издържани дъра-бъра.

... Толкова от мен ... простият.
цитирай
15. born - Съобразно действащото турско з...
17.05.2022 00:42
Съобразно действащото турско законодателство, съдебните състави от всички правосъдни инстанции са длъжни да не приемат като доказателствен материал свидетелски показания от индивиди с и повече от 10 (десет) години професионален стаж като учителки, библиотекарки и архивистки, заради настъпилите професионални психически деформации на работилите в тези силно рискови браншове.
© St. Born Taratancijskij i Ta6akmakanskij - Honorary General major Comodor of First women's body division of Taratancian armed forces.
цитирай
16. marana69 - също така, и фелдшери, в Психото / един път, и ти, се изказа...ум..естно.))
17.05.2022 07:56


/ Съобразно действащото турско законодателство, съдебните състави от всички правосъдни инстанции са длъжни да не приемат като доказателствен материал свидетелски показания от индивиди с и повече от 10 (десет) години професионален стаж като учителки, библиотекарки и архивистки, заради настъпилите професионални психически деформации на работилите в тези силно рискови браншове.
цитирай
17. merlin1968 - Гетьо, понеже гледам, че "...
17.05.2022 15:03
Гетьо, понеже гледам, че "учителката" ти не обръща никакво внимание на образованието ти по нейния предмет, и понеже съм трогнат от признанието ти, че си прост, но жаден за знания, ще се опитам кратко да отговоря на питанията ти.
Профицит е обратното на дефицит, или ако преведем дефицит като недостиг, то профицит е излишък. Конкретно терминът е употребен в случая относно външно търговския баланс на Русия. Та този баланс Гетьо, е профицитен, тоест износът значително надвишава вноса и това е абсолютна тенденция във времето. Пример за обратна тенденция на дефицитен външно търговски баланс е този на САЩ. Най-просто казано, профицит във външно търговския баланс на една страна е хубаво, дефицит е лошо.
Геоикономиката няма дефиниция която да е проста и не "размита". Всичко зависи от размера, може да е ограничен, примерно проектиране и организиране на производствени, търговски връзки и интегрирането им в националното стопанство на база съществуващи дадености (като плодородни земи, полезни изкопаеми, квалификация на работната сила... и прочие) в Делиормана. А може мащабът да е съвсем друг, примерно Евразия. Най-общо, тя е част от геополитиката. Например, имаме геополитическата задача да задържим икономическото, политическо, военно развитие на територията на Русия, заедно с това, да стимулираме всичко това на територията на Европа след разпада на СССР, СИВ и Варшавския договор. Как Гетьо се рашава тази задача? Това за домашно и след като ти прегледам знанията ще продължим с урока.
цитирай
18. getmans1 - . . . понеже съм трогнат от призна...
17.05.2022 18:45
merlin1968 написа:
...
понеже съм трогнат от признанието ти, че си прост, но жаден за знания, ще се опитам кратко да отговоря на питанията ти.
Профицит е обратното на дефицит, или ако преведем дефицит като недостиг, то профицит е излишък. Конкретно терминът е употребен в случая относно външно търговския баланс на Русия. Та този баланс Гетьо, е профицитен, тоест износът значително надвишава вноса и това е абсолютна тенденция във времето. Пример за обратна тенденция на дефицитен външно търговски баланс е този на САЩ. Най-просто казано, профицит във външно търговския баланс на една страна е хубаво, дефицит е лошо.
Геоикономиката няма дефиниция която да е проста и не "размита". Всичко зависи от размера, може да е ограничен, примерно проектиране и организиране на производствени, търговски връзки и интегрирането им в националното стопанство на база съществуващи дадености (като плодородни земи, полезни изкопаеми, квалификация на работната сила... и прочие) в Делиормана. А може мащабът да е съвсем друг, примерно Евразия. Най-общо, тя е част от геополитиката. Например, имаме геополитическата задача да задържим икономическото, политическо, военно развитие на територията на Русия, заедно с това, да стимулираме всичко това на територията на Европа след разпада на СССР, СИВ и Варшавския договор. Как Гетьо се рашава тази задача? Това за домашно и след като ти прегледам знанията ще продължим с урока.


... ДО ТУК ГЛЕДАМ, като първо, че не си схванал иронията ми

ДА, няма специфична дифиниция за геополитика и трогателно-научному звучи опита ти да интерпретираш проченото по въпроса от първата странаци на ГУГЪЛ по въпроса ... е като гледам още няколко странички със статии няма да ти отразят зле.

ИНАЧЕ, браво за „профицита„ знаех, че ще се справиш. Тази думичка от съвсем скоро се „завъртя„ в блога и явно много аФторитетно ти е прозвучала като си я чул от устата на руски възпитаник.

... Твърде рано ти е да даваш домашни ... само голо самочувствие не е достатъчно и не ставай папагал.
цитирай
19. merlin1968 - Гетьо, искрено ми се щеше да те науча ...
17.05.2022 18:51
Гетьо, искрено ми се щеше да те науча на нещо, но гледам ти го раздаваш научен.
цитирай
20. born - Подочувал съм от абсолютно достоверни източници,
17.05.2022 22:50
че Гетю бил дипломант honoris causa (нещо като "рабфак") в подведомствения на Харвард Панагюрско колониален инститют, финансиран от Панагюрския "Илон Мъск" .
© St. Born Taratancijskij i Ta6akmakanskij - Honorary General major Comodor of First women's body division of Taratancian armed forces.- military reserve expert.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: merlin1968
Категория: Политика
Прочетен: 243061
Постинги: 70
Коментари: 903
Гласове: 1884
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031